“Een echte sub/slavin doet dat” …en andere Bull Shit

“een echte sub/slavin doet dat voor haar meester(es)” …

KinkindeRelatie - Slave LeilaIn veruit de meeste gevallen zijn de mensen die met een klein beetje beleid en gezond verstand beginnen aan hun kinky ontdekkingsreis ook erg tevreden met de dingen die ze mee maken onderweg. Voor veel mensen is bijvoorbeeld BDSM (de verzamelnaam van Bondage, Discipline, Dominance / submission & Sado-Masochisme)  een manier om dingen te beleven die zij in gewone seks niet kunnen beleven. Gevoelsmatig werkt dit dan ook vaak uit als “fijn thuis komen omdat je eindelijk jezelf kan zijn”.

Maar zowel aan de sadistisch-dominante als aan de onderdanige-masochistische kant van het spectrum zie je ook wel dat mensen aan het begin van een dergelijk traject aanlopen tegen een misbruiker die de boel verziekt.


mijn fantasie of de jouwe?

De tekst waarmee mensen over de schreef worden gehaald om dingen te doen waar zij achteraf spijt van hebben is een zinnetje dat je gerust als “red flag”, als belangrijk waarschuwingssignaal mag leren herkennen.

Dus ‘beginners’, let op als je zinnetjes hoort die jou vertellen dat jij om mee te mogen doen met BDSM, iets zou moeten doen waar je (nog) geen zin in hebt
Het zijn zinnetjes als:

  • “een echte sub/slavin doet dat voor haar meester”,
  • “het hoeft niet goed te voelen om mij te dienen”,
  • “een echte Domina(nt) heeft daar geen last van”

en andere… uhm… zoals Amerikanen fijntjes zeggen “Bull Shit”.

Ik kan hier heel veel over zeggen. Maar de boodschap is kort.

  1. Er zijn zo veel kinks als er kinksters zijn en als jij meer wilt meemaken dan het landelijk gemiddelde dan zijn er zat mensen die daarop in zouden willen tekenen (en al zeker wanneer je een vrouw bent).
  2. Iedereen heeft zijn eigen ding en zoals bij iedere goede relatie gaat het er niet om dat je jouw partner verandert tot hetgeen jij wilt dat die ander is, maar dat je jouw partner zichzelf laat zijn en dat je van hem/haar houdt omdat hij/zij is wie ie is.
  3. Alle dingen die een ander over jou zegt in een goede relatie, die zegt een ander vanuit zichzelf. Dus het is goed om dat soort zinnetjes ook te laten starten met de eerste persoon enkelvoud. In het mooiste geval zouden de voorgaande zinnetjes dus klinken als:
    • ik zou graag willen dat mijn sub/slavin zus-en-zo doet voor mij”,
    • ik wil je vragen om dit toch voor mij te doen, zelfs als het misschien niet zo goed voelt maar ik wil het zó graag (en de uiteindelijke grens bepaal jij)”,
    • ik kan enorm genieten van mijn fantasie: dat een Dom(me) daar geen last van heeft”

    … en andere zinnetjes die beginnen met “ik”… zinnetjes die starten met “ik voel”, “ik denk”, “ik fantaseer” in plaats van “jij moet” of zelfs “een echte … die (doet wat ik fantaseer)”

.


Maar mijn fantasie dan?

En natuurlijk kan je misschien als subbie helemaal ‘leeglopen’ op een zinnetje als “kruip voor mij!” of andere dominante opdrachten. Maar dat is allemaal pas van toepassing als het spel al is begonnen is en de onderhandeling fase voorbij is.
Je bent namelijk gelijkwaardig tot het moment dat je de onderhandelingen hebt afgerond en je hebt besloten dat je het ‘spel’ met iemand wilt starten.

Als Domina(nt) is het jouw rol om te doen wat jij wilt, waar jij je goed bij voelt. Dus let erop dat je jezelf niet laat vastleggen op dingen waar jij jezelf niet goed bij zal voelen of waar je sterke twijfels over hebt. En ook als onderdanige partij heb je de opdracht aan jezelf om een partner te vinden waar jij gelukkig van zal worden.
Dus ook als “subbie” geldt:

Als je (als sub) erg goed bent om je te voegen, dan is het jouw verantwoordelijkheid om een mal -een Domina(nt) dus- te zoeken waardoor jij gelukkig zal zijn als jij je gevoegd hebt naar de gevraagde vorm…


zie ook:

Wanneer dit aan het denken zet en je wilt daar eens contact over opnemen…

Heb je aanvullingen of opmerkingen: plaats hieronder een reactie…

contact opnemen >

Neem even contact met me op voor een afspraak door hier* contact op te opnemen…

Geef een reactie

