Hoe vind ik op een nette manier een Domme?

Vraag:
BDSM is wel is waar een spannende wereld maar ik vraag me toch wel eens af hoe je het beste aan een speelpartner zou kunnen komen. Stel, je bent een gewone hetero jongen zoals ik en je weet van je eigen onderdanige BDSM-gevoelens. Hoe kan je dan het beste aan een leuke speelpartner komen die dominante gevoelens heeft? Ik ga wel naar feesten en kom ook wel mensen tegen online maar ik heb nog nooit de stap gezet om een Domina/meesteres te vragen of ze het misschien ook leuk zou vinden om elkaar eens wat beter te leren kennen. Want van te voren weet ik natuurlijk nooit of zo’n Domina/meesteres dat wel op prijs stelt.
Daarom wilde ik u vragen of u me misschien advies zou kunnen geven over hoe je als beginner het beste aan een leuke vrouwelijk speelpartner kan komen die Dominant is.

Antwoord:
Beste vragensteller,
Wanneer je als beginnende BDSM-er in de scene stapt dan heb je natuurlijk al helemaal de mindset van de rol in gedachten als je een bijeenkomst in stapt. Ik in ieder geval wel de eerste keer. Reuze spannend inderdaad, maar hoe stap je nou als rechtgeaarde slaaf/sub/onderdanige partij op jouw aantrekkelijke Dom(me) af?…

Nou, als je een hele goeie slaaf slavin bent: niet natuurlijk!
Want als je in die rol bent dan wacht je netjes af of mevrouw zin heeft om aandacht aan jou te besteden (tenzij je een relsub bent). Dan moet de dominante partij jou uitzoeken.
Dus dan kan je inderdaad ook erg lang wachten.

En dat is inderdaad wat er dan soms gebeurt: “daar kan je best heel erg lang op wachten” want tenzij je een werkelijk goddelijk lijf hebt, dan komt die Dom(me) soms helemaal niet op jou af. Logisch ook als je bedenkt dat  ze waarschijnlijk helemaal geen weet heeft van wat voor geslaagde sub jij eigenlijk bent (Trouwens, als je wèl een goddelijk lijf hebt kan het nog steeds zijn dat er niemand komt omdat ze een beetje geïntimideerd zijn door jouw uiterlijk. Want… ook Dom(me)s zijn mensen.)

Er is dus inderdaad eerst een ander niveau van contact nodig waarop contact tot stand zal moeten komen voordat je met elkaar ervoor kiest dat je de rolverdeling in wilt gaan, dat je een spel-situatie aan wilt gaan. Zelfs als je dat vanaf dat moment 24/7 onderdanigheid uitleeft… vóór die tijd ben je gelijkwaardig als twee mensen met een gelijk gerichte ‘hobby’/interesse/kink dat nou eenmaal zijn.

niet twee stappen tegelijk

Dus de beste manier om aan een leuke partner te komen in de BDSM-scene… verschilt niet zo veel van de rest van de wereld. Laat zien dat je een aantrekkelijke partner bent. Benoem met een glimlach je wensen en de dingen waar je (nog) niet zeker van bent en stel mensen vragen hoe zij dat zien (mensen -dus zeker ook Dom(me)s) die praten graag over zichzelf). Wees actief in discussies en verenigingsleven. Laat zien dat jij weet hoe je van jouw leven moet genieten en dat een partner er mogelijk voor zou kunnen zorgen dat je nog meer van jouw leven zou kunnen genieten.
Vraag mensen die jij leuk vind om elkaar eens wat beter te leren kennen (of dat nou subbies zijn, dommes, mannen of vrouwen, medewerkers of gasten). Want: hoe meer mensen jij kent, hoe meer mensen jou kunnen voorstellen aan iemand die op zoek is naar iemand als jij.
En (altijd een beetje eng) van te voren weet je nooit hoe iemand zal reageren op jouw aanbod of jouw vraag. Daarom noemen we het ook contact en niet een rol(lenspel)… dat komt later pas 😉
En contact is gelijkwaardig.

Voorbereidingen

Het is handig om jouw behoeften een beetje helder te hebben en, zoals ik zeg, de drie verhalen klaar te hebben:

  • de enkele zin die alles zegt,
  • the short story met de spannende hoofdlijnen, en
  • het hele verhaal met alle juicy (and gory) details

zodat je in ieder geval tekst hebt als iemand je vraagt wat jou spannend lijkt. Je ziet nog wel eens dat mensen alleen het hele verhaal paraat hebben als iemand een korte vraag stelt en dan wordt het toch al gauw een beetje ‘raar’ als iemand een totaal monoloog opzit als je ‘m even vraagt wat ie leuk vindt.
Mocht je daar eens wat over willen sparren met een neutraal iemand die niet veel gek vindt, dan weet je me te vinden.

Dus ook als subbie… goede jacht!

Geef een reactie

