Stop elkaar pijn te doen… (het is maar een automatisme)

als de relatie verzuurd is…

Pijn (tenzij je het er over hebt gehad dat je dat allebei leuk vind in een BDSM-context) voegt niets toe, je wint er niks door. Het enige wat je ermee bereikt is dat iemand straks jouw pijn wil zien… financieel, via de kinderen, via je vriendenkring, noem het maar… Pijn komt terug!..

TIP (serieus) als je merkt dat je pijn wilt zien

Dus als je merkt dat jij jouw partner pijn wil doen zeg dan: “Ik ga nu even voor mijzelf een stukje lopen want we zijn bezig om elkaar pijn te doen en daar krijgen we allebei spijt van (zegt Hans). Dus ik zeg nu liever even niets meer, liever dan dat ik verkeerde dingen zeg. Wat mij betreft praten we over 15 minuten verder / Morgen praten we verder om <vul een tijd in> als ik mij weer in de hand heb…”

En omdat je jezelf wel voor kunt nemen dat je dat doet maar omdat je dat toch niet doet als je het niet geoefend hebt…
Oefen dit zinnetje.

Ik ga nu even voor mijzelf een stukje lopen want we zijn bezig om elkaar pijn te doen en daar krijgen we allebei spijt van (zegt Hans). Dus ik zeg nu liever even niets meer, liever dan dat ik verkeerde dingen zeg. Wat mij betreft praten we over 15 minuten verder / Morgen praten we verder om <vul een tijd in> als ik mij weer in de hand heb…”

Print dit zinnetje uit, maak er je eigen ding van, gooi het op je evernote op je foon, schrijf het op een stickit velletje, of een cue-card en (als je nog alleen bent) bedenk de toon waarop je dit gaat zeggen terwijl hij/zij net (voor jou) een rotopmerking heeft gemaakt.
Doe het hardop en doe dat 25 keer.

Dat maakt de kans groter dat je het ook doet en iedere keer dat jij jouw partner géén nodeloze pijn terugkrijgen die je zelf had uitgeserveerd.

P.S.

Eergisteren kreeg ik te horen van een klant:

“Hans, ik wou dat ik deze tip had geoefend… Ik heb hem wel gehad maar ik heb ‘m niet gedaan… Als ik dat wel gedaan had, dan had me dat waarschijnlijk ruim 85.000,= Euro gescheeld en minstens anderhalf jaar gezeik rond de kinderen”

doe het…

Geef een reactie

