ABCDEFGH… of A=>Z (hoe krijg ik het spel weer terug?) #blurredlines

a tale from the olden days

Wat vrouwen soms weer moeten leren OF wat mannen zich mogen herinneren…

Call me an “old fart”…
Maar in mijn (puber) tijd hadden we bij het versieren nog de honkbal-matafoor: first base, second base, third base and home run! Hoewel er in de kink dan nog weer spelletjes zijn die mogelijk nog weer ruim voorbij het vierde honk gaan, het was duidelijk dat de “slagman” op ieder honk gestopt kon worden.

Paradise By the Dashboard lights (by Meat Loaf)
voor de young farts 😉 (1)zoenen,
(2) borsten betasten,
(3) “voelen”,
(4)”all the way”

Dat is iets dat soms een beetje zoek geraakt lijkt te zijn. Zie je in een film een man voor het eerst een vrouw zoenen dan is (keurig als we tegenwoordig zijn *zucht*) op het eerstvolgende plaatje hoe ze met een fresh-out-of-bed-look uit bed komen. Heb je nog het recht om ergens “nee” te zeggen? Of ben je dan gelijk een frigide trut geworden. Natuurlijk is het niet kosher om dingen te beloven als je niet van plan bent om die waar te maken. Maar mag je jezelf nog bedenken?
Het verschil tussen het eerste en het vierde honk lijkt soms een beetje weg te vallen, sterker nog: we houden niet meer zo van die “blurred lines” 😉 (Robin Thicke – Blurred Lines) Gráág een beetje “lekker duidelijk”: of zwart of wit.
Begrijp me goed: ik vind het echt een lekker nummer, met een zonder meer sappige video… maar ook wel met een helder statement tussen de regels… waar ik ook zeker om kan lachen als we met z’n allen de grap blijven inzien.

Het is logisch, als je geil bent, dat je hoopt: Als ik mag zoenen dan mag ik ook vingeren, en als ik dàt heb gedaan dan heb ik toch zeker ook wel ‘verdiend’ dat …

Maar daarmee gooien we dus wel ineens het hele spel weg, de flirt, de glimlach, de vluchtige of de langere kus, het verschil tussen massage en spanken, tussen kriebel en bevrediging.
Het is niet iedereen’s ‘spelletje’en ik zeg niet dat we het altijd moeten spelen, het is niet niet eens een speelveld voor iedereen.
Maar ik vraag mijn klanten wel regelmatig om juist ook binnen de relatie weer op zoek te gaan naar de verschillende honken.

Je zou eens moeten weten hoe vaak ik meegemaakt heb dat mannen verzuchten dat het weer gelijk helemaal “zo’n ding moet worden”. Misschien wilden ze alleen maar even een massage. En al helemaal met vrouwen, die aangeven dat ze echt geen zin hebben om aangeraakt te worden door hun man “omdat je weet wat daar dan van komt”…
Waarom zo zwart/wit?

Daarom: Jullie mogen even NIET!

Dat is ook precies de reden dat wij als relatie-coaches regelmatig de huiswerkopdracht geven dat er even he-le-maal niks mag gebeuren op seksueel gebied voorbij het tweede of derde honk. Juist om al die verschillende ‘honken’ weer terug te winnen voor het spel. Want er ligt meer dan 50 tinten grijs tussen zwart en wit, alle kleuren van de regenboog liggen tussen wit licht (de combinatie van alle kleuren van het gamma) en zwart (= de afwezigheid van licht).
Juist omdat het niet altijd uitgebreid hoeft, juist omdat soms het uitstel van de bevrediging bevredigend kan zijn, juist omdat een quickie ook leuk kan zijn, als er ook uitgebreid de tijd wordt genomen af-en-toe, juist omdat het niet altijd hoeft zonder kleding. Juist omdat een massage ook kan uitmonden in een avond TV-kijken of zoenen in een vriendschap.

Als we de spelregels oprekken en het speelveld groter maken wordt de kans op spelplezier groter…

::: Als jij wilt neem eens contact op om het daarover te hebben :::

Eén reactie op “ABCDEFGH… of A=>Z (hoe krijg ik het spel weer terug?) #blurredlines

  1. Reactie Elders van Dr D
    Op de basebal metafoor valt ook wel wat af te dingen. Zie: “Al Vernacchio: Sex needs a new metaphor. Here’s one…” – http://www.youtube.com/watch?v=xF-CX9mAHPo

    @Doctor_D
    Ik ken ‘m 🙂 ietwat geconstrueerd, i.m.o. En Persoonlijk heb ik niet zo veel tegen wat rites of tegen wat competitie, of tegen een planning maken om baseball te spelen als dat er in het dagelijks leven even niet meer van komt zonder planning 🙂
    Maar de kritiek is een leuke aanvulling… en heeft eigenlijk dezelfde boodschap als ik de boodschap die ik probeer te geven 😀

Geef een reactie

